רכבת אל הים


 

צילום: Yoni Lerner. Flickr
צילום: Yoni Lerner. Flickr

אני מאחר קצת לרכבת וסומך על זה שרכבת ישראל תאחר כרגיל, אבל אפילו זה לא הצליח להם. הרכבת הגיעה בזמן ופספסתי אותה בדקה. אני בדרך לטכניון, לעוד ישיבת בעלי עניין של התכנית הימית לישראל.

התכנית הימית שמוביל הטכניון היא אחד הניסיונות שנערכים היום בישראל לקביעת מודל לניהול הים התיכון (הפעילויות וניצול משאביו). הקבוצה בטכניון מנסה לעשות זאת בצורה מושכלת ובת קיימא. ניהול אינטגרטיבי שמתכלל גם פיתוח וניצול משאבים וגם שמירת מערכות אקולוגיות מתפקדות.

הדבר המעניין בגישה שלהם זה כינוס ושמיעת כל בעלי העניין בתחום – אקדמאים, אנשי ממשל, נציגי ארגוני סביבה וגורמים בתעשייה. החיבור בין כולם תוך הקפדה על שקיפות מלאה של התהליך והתוצרים מעניקים לו כוח ולגיטימציה. למרות היותו אקדמי, יש לתהליך משקל רב בקרב מקבלי החלטות. תוצאותיו צפויות להשתלב בתהליך אחר שמתרחש בימים אלה במשרד הפנים: ניסוח מסמך מדיניות לניהול המרחב הימי, אבל על כך בפעם אחרת. הרכבת כבר הגיעה לתחנה.

ד"ר ערן ברוקוביץ'



אולי יעניין אותך