איי שלמה מתחת למים


האהבה שלי לים נולדה כשהייתי נער צעיר. צפיתי בשעות על גבי שעות של סרטי נשיונל גיאוגרפיק בטלוויזיה ואהבתי במיוחד את סרטי מסעות הצלילה של ז'ק איב קוסטו. אהבה זו הובילה אותי ללימודי ביולוגיה ימית באוניברסיטה ואל הרצון לתעד את הטבע שאותו אני אוהב. תמיד אהבתי לצלם ואת החלום לצלם מתחת למים הגשמתי במהלך לימודי התואר השני. הצילומים הראשונים היו יבשים – לא אמנותיים, אלא מאוד מדעיים. עם הזמן פיתחתי עין יותר אמנותית והשתכללתי בטכניקות הצילום ובדרכים לספר סיפור שלם בתצלום. גם היום אני עדיין מחפש בצילום את הסיטואציה ולאו דווקא את הקומפוזיציה.

הרומן שלי עם איי שלמה, שמככבים בבלוג הצילום הזה, התחיל ב-2010, כשהתקבלתי לעבודה בעמותה בינלאומית ששמה לה למטרה לפתח מקורות תעסוקה בתחום הימי וללמד את המקומיים שימור משאבי טבע ימיים.

העולם התת-ימי באיי שלמה הוא מהמגוונים והצבעוניים בעולם. זה אחד המקומות האחרונים שבו ניתן למצוא מקומות בתוליים לצלילה. כמעט בכל צלילה ניתן לראות כרישים ולשחק בלהציל את נמו.

כדי לשמור על המגוון העצום באזור, העמותה שבה עבדתי מלמדת את המקומיים כיצד לגדל אלמוגים לתעשיית האקווריומים במקום לצאת לקטיף הרסני בשונית.

אני מקווה שתיהנו מהתצלומים שזכיתי לצלם באיי שלמה ומאחל לכם שיום אחד תוכלו לראות את החזיונות האלה במו עיניכם.



אולי יעניין אותך